Smart dyrektor

Obserwacja w procesie uczenia się

Obserwacje lekcji stwarzają szansę do doskonalenia procesu uczenia się w szkole.

Obserwacje w szkole mają jeden cel, a mianowicie ulepszanie procesu uczenia się w szkole.

Uzyskanie informacji o lekcji, a następnie definiowanie wartościowych wniosków jest warunkiem budowania szkoły, w której proces uczenia się uczniów odgrywa znaczącą rolę.

Doskonalenie pracy nauczyciela jest warunkiem efektywnego nauczania.

Obserwacja lekcji

Jedną z metod pozyskiwania przez dyrektora szkoły informacji na temat procesu uczenia się w szkole jest obserwacja lekcji.

Istnieje wiele metod jej przeprowadzenia oraz sposobów na pozyskiwanie informacji na temat uczenia się.

Budowa celu obserwacji i kryteriów sukcesu przybliża dyrektora do sformułowania wartościowych wniosków, które służą ulepszaniu procesu edukacyjnego. 

Zarządzanie zmianą

Twoja organizacja jest w nieustającej zmianie, ponieważ świat zmienia się każdego dnia.
Codziennie pojawiają się nowe technologie, a stare rozwiązania i utarte schematy działania nie sprawdzają się.
Często zadajesz sobie pytanie, czy jako przywódca dobrze zarządzasz zmianą?

Tworzenie zespołu

Sukces zawsze oparty jest na dobrowolnej chęci dążenia do wspólnych celów wszystkich członków zespołu.

Wspólne działania opierają się na spójnej komunikacji.

Stąd potrzeba komunikowania celów, harmonogramów działań za pomocą różnych kanałów informacyjnych.

Jak zbudować efektywny zespół?

Sens doskonalenia

Doskonalenie zawodowe zgodne z potrzebami szkoły jest obowiązkiem każdego nauczyciela i dyrektora szkoły.

Mówi o nim zarówno Karta Nauczyciela, Ustawa Prawo Oświatowe, jak również szereg rozporządzeń wykonawczych.

Jak doskonalić się z sensem, aby móc wykorzystać zdobyte kompetencji w pracy z uczniami?

To pytanie, które warto sobie zadać podejmując trud doskonalenia zawodowego.

Charakterystyka szkoły

Charakterystyka szkoły jest ważnym elementem w budowaniu spójnej wizji przyszłości.

To zadanie wymaga przemyślenia i skupienia się na elementach istotnych dla rozwoju placówki.

Każda szkoła jest inna, a spójna charakterystyka szkoły pełni funkcję diagnostyczną.

Na co zatem trzeba zwrócić uwagę?

Co ważnego w zarządzaniu?

W listopadzie dyrektor każdej szkoły ma przed sobą szereg zadań do wykonania.

Dotyczą one nie tylko sprawowanego nadzoru, ale również administracji, czy pracy nauczycieli.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby sprawnie zarządzać szkołą w dobie kryzysu?

Przyjrzyjmy się bliżej pragmatyce pracy dyrektora szkoły w listopadzie?

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Już za chwilę mija termin składania wniosków w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa na rok 2022.

Wielu dyrektorów zastanawia się, jakie działania ująć we wniosku, by spełniał on formalne i merytoryczne kryteria naboru?

Warto zwrócić uwagę na to, co ująć w poszczególnych częściach, m.in. podzielonego na cztery podpunkty opisie zadania?

Budowanie zespołu

Czy dobry zespół nauczycieli oznacza świetne rezultaty? Bez względu na to jak świetnych masz solistów w zespole nauczycieli, to od rezultatów pracy całego zespołu zależą wysokie efekty  pracy nauczycieli. Zaangażowany zespół nauczycieli jest w stanie skutecznie...

Budowanie zespołu

udowanie zespołu nauczycieli jest bardzo ważne ze względu na rozwój szkoły.

Co motywuje ludzi do osiągania wysokich efektów pracy?

Pieniądze, które zarabiają? Warunki Pracy? Miła atmosfera? A może dobre relacje w pracy?

Zespół nauczycieli buduj trzon merytorycznego i wychowawczego  podłoża szkoły.