Halo, dyrektorze polskiej szkoły, czujesz się bezpiecznie w tym chaosie?

Rzadka umiejętność prawda, ale pasująca do rzeczywistości, szkoły i świata.

Zróbmy to razem. Wymieńmy się doświadczeniem. Udzielmy sobie wsparcia.

Uczmy się.

Zaprasza wszystkich kreatywnych dyrektorów, wicedyrektorów do przestrzeni kreatywnych rozwiązań edukacyjnych. 

Działać będziemy według maksymy:

„Ten kto nie chce znajdzie powód, ten kto chce znajdzie sposób”.

SMART dyrektor

To przestrzeń, która powstała z myślą o inteligentnym i twórczym zarządzaniu szkołą. Tutaj przeobrazisz się z dnia na dzień z tradycyjnego administratora polskiej szkoły, w SMART dyrektora.

Zarządzanie polską szkołą to całokształt systemowej edukacji, codziennego funkcjonowania placówki oraz wprowadzania małymi krokami nowoczesnych zmian według japońskiej filozofii Keizen.

Zawsze coś można poprawić, ulepszyć, wzmocnić.

Co będziemy robić?

  • Upraszczać administrację, dawać kreatywne pomysły, żeby łatwo poradzić sobie z  biurokracją.
  • Wprowadzać nowoczesne technologie, których zadaniem będzie wspierać i ułatwiać.
  • Sprawnie zarządzać, dzięki wzajemnej pomocy i wsparciu.
  • Pokazywać dobre przykłady edukacyjne.

 

Główna przeszkadzajka polskiej szkoły to zawiła administracja która objawia się w nadmiernej papierologii- a więc jednym słowem jest anty-ekologiczna.

Wszystko potrzebne, szkoła dokumentacją stoi. Zastanówmy się, dlaczego?

 Zewsząd ciągle nakazy, pisma, obwarowania ustawowe.

Jak zatem ułatwić pracę szkoły?

Rozplątać mocno ściśnięte supełki edukacyjnej rzeczywistości.

Będę kwestionować uznane prawidłowości, poszukiwać rozwiązań, ewaluować, pokazywać przepisy prawa w codziennej pracy dyrektora szkoły.

KIM JEST DYREKTOR POLSKIEJ SZKOŁY?

Dyrektor szkoły to człowiek zabiegany. Z jednej strony praca z dziećmi to jest najważniejsze, z drugiej nauczyciele i rodzice, organ prowadzący, kuratorium oświaty, podstawa programowa, urzędy nadzoru, m.in. Sanepid, dozór techniczny.

To tylko przykłady powszechnej zawiłej praktyki dyrektorskiej, codziennej pracy dyrektora.

Czego potrzebuje zatem dyrektor szkoły?

  • Dobrej wiedzy w pigułce, umiejętności w tym menadżerskich,
  • konkretnych kroków postępowania,
  • skutecznych rozwiązań,
  • praktyki , z życia wziętych przykładów, studiów przypadku,
  • motywacji i wiary, że się da wszystko rozwiązać.

Tak będzie wyglądała ta zakładka.

Zakładka wszystkożerna, ponieważ tak wygląda praca dyrektora szkoły.

Proponuję wspólne rozwiązania, konstruktywny dialog oraz skuteczną informację zwrotną.

Nie sztuką jest krytykować sztuką natomiast znaleźć optymalne rozwiązanie.

Ze względu na rozległy charakter często posługiwać się będę techniką burzy mózgów. Przedstawiać różne warianty  i możliwości rozwiązań. Jest ona niezwykle przydatna, ponieważ pomaga wykreować różne warianty rozwiązania sprawy, odrzucić najgorsze i dotrzeć do optymalnych pomysłów.

Wiele jest poradników jak i co rozwiązać w szkole.

Chciałabym pokazać szkołę od kuchni, zaplecza, dlatego moja zakładka to 365 z życia dyrektora szkoły, gdzie znajdziesz autentyczne problemy, propozycje, które ułatwią Ci zarządzanie.

Z życia dyrektora to zakładka praktyka dla praktyków z myślą o strefie wymiany doświadczeń, poglądów, wzajemnej pomocy i wsparcia.

Piszcie do mnie proszę, w panelu kontaktowym. Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie.

Wspólnie wypracujmy rozwiązania skuteczne i praktyczne.

DO DZIEŁA. ZRÓBMY TO.