LOGOFUN
Arcy-piękna pamięć
Każdy chciałby zostać mistrzem zapamiętywania.
Codzienne ćwiczenie pamięci jest podstawą dobrostanu psychicznego na długie lata.
Jest wiele sposobów na to, aby zoptymalizować pracę naszego mózgu, a tym samym usprawnić zapamiętywanie.
Oto przykłady ćwiczeń, które pomogą ci usprawnić pamięć.
Uczniowie ze spektrum autyzmu w szkole
Praca z dzieckiem autystycznym wymaga odpowiednich warunków, specjalistycznych metod oraz indywidualnego podejścia.
Uczniowie ze spektrum autyzmu stanowią bardzo dużą i jednocześnie zróżnicowaną grupę uczniów.
Autyzm wczesnodziecięcy stanowi grupę zaburzeń związanych z rozwojem dziecka, których etiologia pozostaje nieznana.
Wpływają one na funkcjonowanie dziecka.
Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
Edukacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną wymaga wiedzy merytorycznej oraz odpowiednich warunków jej realizacji.
Uczeń niepełnosprawny ma szansę odnieść sukces edukacyjny skrojony na miarę jego możliwości.
Odpowiednie formy oddziaływań edukacyjnych dają realną szansę na efektywne kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Na co zatem należy zwrócić uwagę?
Program terapii logopedycznej.
Program terapii logopedycznej układamy zgodnie z potrzebami pacjenta.
Musi on zawierać pełen zestaw ćwiczeń przygotowujących, a następnie korygujących wadę wymowy.
Sukces terapii logopedycznej zależy od trafnej diagnozy, a następnie od planowania i realizacji terapii logopedycznej.
Poniżej kilka wskazówek, na co zwrócić szczególną uwagę?
Wywiad z logopedą.
Praca logopedy łączy w sobie wiele istotnych elementów.
Instrumentarium, miejsce, zestaw dobranych ćwiczeń tworzy dla pacjenta skuteczną terapię, dzięki której niwelowane są wady wymowy.
Jakie są istotne elementy zawodu logopedy, a tym samym wykonywanej przez niego pracy.
Zapraszam do tabelarycznego zestawienia, które pozwoli uporządkować priorytety.
ABC IPET-u
W przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie nauczania specjalnego zespół nauczycieli przygotowuje tzw. IPET.
Indywidualny program terapeutyczno- wychowawczy jest realizowany w szkole przez nauczycieli, ale również zawiera wskazówki dla rodzica o postępach w rozwoju dziecka.
W jaki sposób poprawnie skonstruować IPET?
Obfitość słów.
Sposób komunikowania się z otoczeniem ma ogromy wpływ na nasze życie.
Poprzez słowa kreujemy rzeczywistość wokół nas, kształtujemy relacje między ludźmi, wywieramy wpływ.
Świadomość języka jest podstawowym elementem budowania dobrego życia.
Na co należy zwrócić uwagę przy formułowaniu komunikatów?
Zalety wczesnego nauczania języków obcych.
zalety wczesnego nauczania języków obcych, języki obce, edukacja, szkoła, dlaczego warto uczyć się języka obcego
Gotowość szkolna.
Gotowość szkolna określa dojrzałość dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej.
W tym szerokim pojęciu zawierają się umiejętności dziecka w zakresie sfery jego najbliższego rozwoju.
Badając dziecko należy wziąć pod uwagę m.in. jego kompetencje emocjonalne, społeczne, rozwój fizyczny i intelektualny.
ABC rewalidacji.
Zajęcia rewalidacyjne określane w szkole jako rewalidacja organizuje się dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Są one jedną z wielu form pomocy, którą organizuje się dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Jakie główne założenia przyświecają prowadzonej w szkołach rewalidacji?