Smart dyrektor
Rządowy Program Rozwoju Czytenictwa
Co uwzględnić we wniosku, aby doposażyć bibliotekę szkolną? Już za tydzień mija termin składania wniosków przez dyrektorów szkół w Programie „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa.” To ostania szansa, aby poprawnie zredagować wniosek i otrzymać wsparcie. Zwróć uwagę...
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Rozwijanie czytelnictwa wśród uczniów jest priorytetowym zadaniem każdej szkoły.
Warto poszukać inicjatyw, które wspierają rozwój bibliotek szkolnych i promują czytanie książek wśród dzieci i młodzieży.
To zadanie jest realizowane w ramach ministerialnego projektu „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.”
Co zakłada program i jak wnioskować o fundusze na rozwój bibliotek szkolnych?
Magnum zarządzania
Skuteczne zarządzanie rodzi wysokie plony w organizacji.
Sztuka zarządzania bierze swój początek w erze przemysłowej.
W 1911 roku Taylor napisał książkę „Administracja przemysłowa i ogólna oraz nauka o administracji w zastosowaniu do państwa.”
XX wiek przyniósł ze sobą rozwój tej dziedziny wiedzy.
Gęsi klucz
Szkoła, która wie w którym kierunku podąża, ma wspólne wartości, cele, zadania.
Wyobraźmy sobie gęsi klucz podążający do celu z motywacją i zaangażowaniem
Misja i wizja są niezbędne dla spójnej organizacji każdej szkoły.
W jaki sposób sformułować misję i wizję szkoły, by móc stworzyć na niej wartościową szkołę?
Prawo grawitacji we wdrażaniu zmiany w szkole
Zaangażowanie własne jest podstawą bytu każdej edukacyjnej zmiany w szkole.
Z chęci dyrektora wypływa chęć nauczycieli. Z chęci nauczycieli rodzi się chęć uczniów.
Współpraca z rodzicami motywuje do wydajnej pracy szkoły.
Prawo grawitacji jest nieuchronne. Wszystkie rzeczy puszczone wolno bez siły oporu runą nieuchronnie w dół.
Co zabija zmianę?
Codzienne zmienianie w szkole stwarza szansę na nieustający rozwój uczniów i nauczycieli.
W myśl japońskiej filozofii kaizen zawsze można coś zmienić, ulepszyć, poprawić.
Planowanie zmiany wymaga refleksji, która obejmuje planowanie i harmonogram, a także zastanowienie się nad rzeczami, które mogą utrudnić wdrożenie zmiany.
Postpandemiczna szkoła
Szkoła ponownie, czy szkoła od nowa?
To pytanie stanowi podstawę raportu opracowanego w Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Raport ten dotyczy powrotu uczniów do edukacji stacjonarnej po prawie dwóch latach edukacji zdalnej.
Co jest najważniejsze w szkole?
Szkoła w dobie pandemii
Za nami miesiąc edukacji stacjonarnej.
Według danych Ministerstwa Edukacji i Nauki aż 90% szkół uczy się w trybie stacjonarnym pomimo rosnącej liczby zachorowań.
Zagrożenie epidemiologiczne nadal istnieje, ponieważ koronawirus mutuje i przybiera coraz nowsze warianty.
Jak radzą sobie szkoły w stacjonarnym funkcjonowaniu w dobie pandemii?
Wspomaganie w szkole
Wspomaganie pracy szkoły jest jednym z elementów nadzoru pedagogicznego.
W obecnym stanie prawnym funkcjonuje ono obok kontroli i monitorowania jako element usprawniania pracy szkoły.
Co oznacza wspomaganie pracy szkoły? Jak definiujemy to zadanie i jak należy je realizować?
Wspomaganie w szkole odbywa się na wielu płaszczyznach.
Kontekst zmiany
Co zrobić, żeby ulepszyć szkołę?
To pytanie zadaje sobie nie jeden dyrektor, Organ Prowadzący.
Pytanie jest również właściwe w przypadku centralnych zmian systemu oświaty.
Każdej zmianie przyświeca jednocześnie cel, który wiedzie do świetlanej wizji przyszłości.